• temetkezes.hu logo
  • .
  • Hamvasztás 99.000 Ft+áfa-tól

    Hamvasztás 99.000 Ft+áfa-tól

    Hamvasztási szolgáltatás rejtett költségek nélkül!

    További információ
  • Templomi szórás 184.900 Ft-tól

    Templomi szórás 184.900 Ft-tól

    Hamvasztási szolgáltatással és templomi szertartással együtt!

    További információ
  • Hajós temetés 249.900 Ft-tól!

    Hajós temetés 249.900 Ft-tól!

    Az elhunyt hamvainak hajóról Dunába történő temetése.

    További információ
  • Hamvasztás + temetői szórás 219.900 Ft-tól

    Hamvasztás + temetői szórás 219.900 Ft-tól

    Hamvasztási szolgáltatással és temetői díjakkal együtt!

    További információ
  • Koporsós temetés 109.900 Ft + temetői díjaktól

    Koporsós temetés 109.900 Ft + temetői díjaktól

    Budapesti temetőben teljes körű ügyintézéssel!

    További információ
  • Budapest legnagyobb koporsó választéka

    Budapest legnagyobb koporsó választéka

    Azonnal szállítható koporsók, különleges amerikai típusok is nagy választékban

    További információ
  • Bios Urna - Élet az élet után!

    Bios Urna - Élet az élet után!

    Szeretett halottja hamvaiból új élet fakadhat.

    További információ

Szükséges iratok

Haláleset anyakönyvezéséhez szükséges dokumentumok

Egy haláleset a legnagyobb tragédia, ami érheti a családot. Ilyenkor az ember fejében rengeteg megválaszolatlan gondolat kering. Nincs idő, sem energia arra, hogy a szinte sohasem használt iratokat keresgélje az elhunyt lakásában, és ha nem találja, akkor utánajárjon bürökratikus hivatalokban, hosszú várakozási idő mellett, vagy éppen sorban állással.

Cégünk bizonyos dokumentumok beszerzésében tud segítséget nyújtani - ilyenek a Halottvizsgálati Bizonyítvány, hamvasztási engedély, sírnyitási tisztiorvosi engedély -, de a megváltozott jogszabályi környezet miatt a haláleset anyakönyvezéséhez szükséges születési, házassági vagy adott esetben a házastárs halotti anyakönyvi kivonatának beszerzésében - rajtunk kívülálló okokból - sajnos nem.

 

Haláleset anyakönyvezéséhez szükséges dokumentumok

Egy haláleset a legnagyobb tragédia, ami érheti a családot. Ilyenkor az ember fejében rengeteg megválaszolatlan gondolat kering. Nincs idő, sem energia arra, hogy a szinte sohasem használt iratokat keresgélje az elhunyt lakásában, és ha nem találja, akkor utánajárjon bürokratikus hivatalokban, hosszú várakozási idő mellett, vagy éppen sorban állással.

Nézzük, milyen dokumentumokra lesz szükség a halotti anyakönyvi kivonat kiállításához:

  • az elhunyt személyi igazolványára
  • lakcímkártyájára, ha volt
  • születési anyakönyvi kivonatára
  • ha házas volt, akkor a házassági anyakönyvi kivonatára
  • ha elvált volt, akkor a válás tényét bizonyító bírósági ítéletre vagy igazolásra
  • ha özvegy volt, akkor a házastárs halotti anyakönyvi kivonatára

Amennyiben az elhunytnak volt érvényes jogosítványa, útlevele, akkor ezeket az okmányokat is le kell adni érvénytelenítés céljából.

 

Ha az elhunyt külföldön született és Magyarországon halálozott el, akkor az anyakönyvezető kérheti az elhunyt születési anyakönyvi kivonatának magyar nyelvre történő hiteles fordítását is. Természetesen, ilyen esetben is segítséget tudunk nyújtani. 

A legfontosabb, amit tudnia kell, hogy a temetés lebonyolításához nincs szükség a halotti anyakönyvi kivonatra, de az anyakönyvi hivatal felé a lehető leghamarabb meg kell tenni a bejelentést a halálesetről, hogy a központi elektronikus nyilvántartásban át tudják vezetni a változást. A halotti anyakönyvi kivonat kiállítására 30 napos ügyintézési időt tesz lehetővé a jogszabály az anyakönyvi hivatalok részére. Ez a határidő 2 alkalommal indokolt esetben meghosszabbítható. Az ügyintézés megkezdésekor az anyakönyvvezető a Halottvizsgálati Bizonyítványon bélyegzővel, dátummal igazolja a bejelentés tényét és dátumát. Ezzel a lebélyegzett Halottvizsgálati Bizonyítvánnyal már megtörténhet a temetés.

Tehát nincs ok aggodalomra, ha néhány napon belül nem készül el a halotti anyakönyvi kivonat, emiatt a temetés nem marad el!

Díjmentesen ránk bízhatja az ügyintézést teljes körűen, hiányos alap iratok esetében is. Ha nincs meg minden szükséges, fentiekben felsorolt alap irat, akkor sincs komoly probléma, de minél több okmány rendelkezésre áll, annál gyorsabb a halotti anyakönyvi kivonat kiállítása.

Irodánk munkatársai eredetiben csak a Halottvizsgálati Bizonyítványt, személyi igazolványt, és ha volt, a lakcímkártyát fogják kérni, viszont pontos adatokra van szükségünk az elhunyt családi állapotát illetően:

  • Elvált, özvegy, vagy egyedülálló volt-e az elhunyt a halál pillanatában
  • Ha elvált volt, információra lesz szükségünk azzal kapcsolatban, hogy mikor és hol történt a válás. Ez sokszor megállapítható a házassági anyakönyvi kivonatból, amibe régen a váláskor záradékként jegyezték be a válási adatokat.
  • Ha özvegy volt az elhunyt és nincs meg az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, fontos tudni a házastárs halálozási időpontját, de legalább a halálozás helyét, hogy az illetékes anyakönyvi hivatalban beszerezhetőek legyenek a hiányzó adatokat.

Ha ránk bízza az ügyintézést, a halotti anyakönyvi kivonat kiállítását a halál helye szerint illetékes anyakönyvi hivatalban kérelmezzük az Ön által aláírt meghatalmazással. Ha nincs meg minden irat, az anyakönyvvezetők a rendelkezésükre bocsájtott információ és a számukra elérhető nyilvántartások alapján beszerzik a hiányzó iratokban szereplő adatokat és ezek felhasználásával állítják ki a halotti anyakönyvet. Új iratok kiállítására ilyenkor nem kerül sor. Több hiányzó irat esetén sajnos akár hetekig is elhúzódhat ez a folyamat, de mint már említettük, a temetés lebonyolítását ez nem akadályozza. Amint elkészült a halotti anyakönyvi kivonat, azonnal értesítjük Önt, hogy befáradhat irodánkba az anyakönyvért, vagy kérésének megfelelően postázzuk.

A temetés megrendelése során tehát a Szomorúfűz Temetkezés munkatársai eredetiben csak a Halottvizsgálati Bizonyítványt, a személyi igazolványt, és ha volt, akkor a lakcímkártyát fogják kérni, de a többi okmány bemutatása jelentősen meggyorsítja az ügyintézést.

Ha kérdése van, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén:

Budapesten, a VI. kerület frekventált részén, közel az Oktogonhoz, az Izabella és Aradi utca sarkától 50 méterre a Podmaniczky utca irányában találja meg irodánkat.

Pontos címünk: 1064 Budapest, Izabella utca 65.

Telefon:            720-2710
Mobil:               30/847-1915 (6:00 – 22:00 óra között)
Email:               budapest@temetkezes.hu

Irodánk megközelíthetősége térképpel >>> IDE <<< kattintva tekinthető meg.

Megosztás

Elérhetőségeink

Irodáink elérhetőségei:

1064 Budapest, Izabella u. 65.

Tel: (1) 720-2710

Mobil: (30) 847-1915

1123 Budapest, Nagyenyed u. 1.

Tel: (1) 919-0886

Mobil: (30) 203-2300

1147 Budapest, Thököly út 167.

Mobil: (30) 206 8009

1173 Budapest, Pesti út 41/A.

Tel: (1) 817-0130

Mobil: (30) 313-7920

1204 Budapest, Szivacs utca 5.

Tel: (1) 229-5066

Mobil: (30) 576-7206

  

Központi telefonszámok:

Információ: (30) 847-1915

Iroda: (1) 720-2710

Fax: (1) 720-2711

Halottszállítás: (30) 849-3538

 

E-mail:

budapest@temetkezes.hu

 

Nyitvatartás:

Hétfő:          8.00 - 16.00

Kedd:          8.00 - 16.00

Szerda:        8.00 - 16.00

Csütörtök:   8.00 - 16.00

Péntek:        8.00 - 16.00

Szombat:     9:00 - 14:00 (Izabella utca)

Vasárnap:    zárva

Újdonságok

R6 nyárfa koporsó

R6 nyárfa koporsó Ár: 112 900 Ft
Új

Bios Urna

Bios Urna Ár: 43 000 Ft
Új